Ga direct naar de content
gemeente Medemblik

Senior Financieel Beleidsadviseur

plaatsWognumlooptijd28 - 36 uursalaris4.211 - 5.997 vervaldatumAl gesloten
Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?
Binnen het team Financiën zoeken wij een enthousiaste collega voor de functie van:

Senior Financieel Beleidsadviseur
28-36 uur

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
Het team Financiën is onderdeel van de afdeling interne bedrijfsvoering. Ze verzorgt de financiële administratie, de totstandkoming van het gemeentelijk financiële beleid en coördineert de P&C cyclus. Deze functie valt onder het taakveld Financieel beleid.

Wij bieden een scala aan werkzaamheden, want geen dag is op onze afdeling hetzelfde. Binnen het team zorgen wij voor een verdeling op basis van kennis, kunde en affiniteit. Zo staat een ieder in zijn of haar kracht!

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?
  • Je coördineert het taakveld Financieel beleid;
  • Je bent daarvoor inhoudelijk aanspreekpunt voor de teamleider Financiën, je bewaakt de voortgang, kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid van de producten;
  • Je ontwikkelt beleid en kaders op financieel inhoudelijk gebied en verbindt hierbij verschillende vakgebieden;
  • Je bewaakt de kwaliteit van (de uitvoering van) het beleid en de financiële processen zoals de P&C-cyclus. Je signaleert knelpunten, doet verbetervoorstellen en voort deze door;
  • Je adviseert bestuur en management over complexe financiële vraagstukken;
  • Je initieert en leidt projecten en ontwikkelingen op het vakgebied;
  • Je ontwikkelt en onderhoudt financiële beleidsstukken;
  • Je bent betrokken bij advisering of het trekken van een aantal gemeentelijke projecten.
  • Je speelt in op en implementeert nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied.

WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
  • Een op de functie gericht afgeronde hbo/WO opleiding;
  • Coördinerende kwaliteiten met een positief kritische blik;
  • Een klantgerichte, kwaliteitsgerichte en collegiale instelling;
  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Goede adviesvaardigheden;
  • Een sterk analytisch vermogen;
  • Initiatief, samenwerken, overtuigingskracht en visie;
  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden;
  • Kennis van het BBV is een pre.

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE:
Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op functieschaal 11, salaris van maximaal € 5.997,00 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:
  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Filevrij naar ons kantoor in Wognum, en altijd een plekje in de parkeergarage
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness

IS JE INTERESSE GEWEKT?
Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Peter van der Nulft (Teamleider Financiën) via 06-25697337 of met onze Recruiter Wendy Newson via 06-25697151.
Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Solliciteer vandaag

gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum