Helaas, de vacature die je wilt bekijken is gesloten
Op de door jou opgevraagde vacature kan op dit moment niet meer gesolliciteerd worden.
Gerelateerde vacatures
Groei mee!
Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.
Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.
We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.
Groei jij met ons mee?
Voor de afdeling Bedrijfsvoering zijn we op zoek naar een enthousiaste collega:
Teamleider Informatiebeheer en Basisinformatie
36 uur per week
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
Je gaat als meewerkend teamleider aan de slag bij het team Informatiebeheer en Basisinformatie, binnen de nieuwe afdeling Bedrijfsvoering. Het team bestaat uit twee disciplines waarvan de collega’s van Informatiebeheer een belangrijke rol hebben in de verdere uitrol voor het organisatie breed zaakgericht en waar mogelijk digitaal werken. Ook de archivering en ondersteuning van de vak afdelingen is een kerntaak.
De collega’s van Basisinformatie hebben een belangrijke rol voor wat betreft het opleggen van gemeentelijke aanslagen, het heffen, innen en invorderen van facturen en aanslagen. Ook het onderwerp kwijtschelding is bij dit onderdeel van het team belegd. Binnen deze discipline van het team wordt je ondersteunt door de inhoudelijk senior.
BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?
- Je geeft leiding aan een team binnen de afdeling Bedrijfsvoering en stuurt de dagelijkse processen aan
- Je bent verantwoordelijk voor de personeelszaken voor het team. De strategisch manager is eindverantwoordelijk
- Je bent budgethouder voor het team
- Je hebt een signalerende en adviserende rol richting de strategisch manager over het reilen en zeilen van het team
- Je volgt in- en externe ontwikkelingen op het gebied van beleid, wet- en regelgeving en vak specialisme, met de nadruk op Informatiebeheer
- Je ontwikkelt visie en beleid op het gebied van informatiebeheer (specifiek zaakgericht werken) in overleg met stakeholders binnen de kaders van het organisatie brede informatiebeleid
- Je levert input met betrekking tot organisatie procesverbeteringen op het gebied van zaakgericht werken en digitalisering
- Samen met de Specialist Informatiebeheer stel je een plan van aanpak voor vernieuwingsprojecten
- Je bent het aanspreekpunt voor het Westfries Archief en voor de toezichthouder IBT
- Je levert input met betrekking tot het ontwikkelen en begeleiden van de helpdeskfunctie van Decos en Ibabs
WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
- Een relevante HBO/WO opleiding
- Relevante leidinggevende werkervaring
- Kennis van en inzicht in informatiebeheerbeleid
- Ervaring met projectmatig- en zaakgericht werken, dit is een pré
Competenties
Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.
- Coachen
- Leidinggeven
- Klantgerichtheid
- Kwaliteitsgerichtheid
- Samenwerken
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de functieschaal 11, salaris maximaal € 5.372,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Daarnaast biedt de gemeente Medemblik uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
- Opname in het ABP pensioenfonds
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness
IS JE INTERESSE GEWEKT?
Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Marja Schornagel, Strategisch Manager Bedrijfsvoering a.i. op nummer 06 - 18 29 62 49. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Vincent Toebak, Recruiter via 06 - 55 02 46 93.
De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.